Sört a csontoknak?

Egy új tanulmány szerint a sör segít abban, hogy csontjaink erősek maradjanak, mivel a benne található szilícium jótékony hatással van a csontnövekedésre. A szilícium mennyisége azonban sörönként eltér.
A tanulmány szerzője, Charles Bamforth, a Kaliforniai Egyetem élelmiszertudományokkal foglalkozó professzora szerint eddig még nem született olyan átfogó tanulmány, amelyben azokat a tényezőket vizsgálták volna, amelyek a sör szilíciumtartalmát határozzák meg.
A kutatók százféle, a világ különböző tájairól származó sört teszteltek és eredményeik szerint a különféle típusok szilíciumtartalma 6,4 mg/l-től egészen 56,5 mg/l-ig terjed.
Ami az összetevőket illeti, a kutatók megállapították, hogy a szilícium az árpamaláta héjából eredeztethető. Azt is sikerült kimutatni, hogy a világos árpamalátából és komlóból készülő klasszikus világos sörök a leggazdagabbak szilíciumban, míg a legkisebb mennyiséget az alacsony alkoholtartalmú sörök tartalmazzák az erős barna, vagy inkább fekete stout és porter sörökkel, valamint a búzasörökkel karöltve.
Összetevők tekintetében megállapították, hogy a szilícium az árpamaláta héjából eredeztethető, így az árpából, illetve komlóból készülő sörök a leggazdagabbak szilíciumban, míg a barna, illetve búzasörök kisebb mennyiséget tartalmaznak.
Ezek az eredmények azt a korábbi kutatást erősítik, miszerint a sörfogyasztás fokozza a csont ásványi sűrűséget, amire a borok és egyéb szeszes italok nem képesek. A sör egyébként hatékony a vese- és epekövek kialakulásának megakadályozásában is.
Azonban itt is érvényesül a mértékletesség elve, hiszen a kutatás is kimutatta, hogy a túlzásba esőknél mérték a legalacsonyabb csont ásványi sűrűséget az összes vizsgált alany közül.